SPX innehar 97,53% av aktierna i Aktiebolaget Custos

CHARLOTTE, North Carolina – 18 december 2006

SPX Corporation (NYSE:SPW) (”SPX”), genom dess helägda dotterbolag SPX Sweden AB, offentliggjorde den 8 november 2006 ett rekommenderat kontanterbjudande om förvärv av samtliga aktier i Aktiebolaget Custos (publ) (”Custos”) till ett pris om 78 kronor kontant för varje aktie i Custos (”Erbjudandet”).

Den 4 december 2006 offentliggjorde SPX att Erbjudandet fullföljdes samtidigt som det meddelades att anmälningsperioden förlängdes till och med den 15 december 2006.

Under den förlängda anmälningsperioden har ytterligare 244 014 aktier lämnats in i Erbjudandet. Därmed har totalt 14 017 649 aktier, motsvarande 97,53 procent av det totala antalet aktier och röster i Custos, lämnats in i Erbjudandet. Redovisning av likvid avseende aktier som lämnats in under den förlängda anmälningsperioden kommer att inledas omkring den 22 december 2006.
Erbjudandet kommer inte att förlängas ytterligare.
Som tidigare aviserats har SPX begärt tvångsinlösen av resterande aktier i Custos. Aktierna i Custos avnoteras från Stockholmsbörsen med sista handelsdag den 29 december 2006.
Jeremy W. Smeltser (Investors)
Telefon: +1 704-752-4478
E-post: investor@spx.com