ÅRSSTÄMMOKOMMUNIKÉ

På årsstämman den 8 juni 2011 har följande beslut fattats.

Årsstämman, tillika andra kontrollstämma, beslöt enhälligt enligt styrelsens förslag att bolaget skall fortsätta verksamheten och inte träda i likvidation eftersom kontrollbalansräkningen som upprättats per den 30 april och som granskats av bolagets revisor, utvisar att det, efter de åtgärder som vidtagits efter första kontrollstämman den 2 december 2010, finns full täckning för det registrerade aktiekapitalet.

Enhälligt beslut fattades också om att ge styrelsen bemyndigande att genomföra en företrädesemission där en aktie skall berättiga till teckning av en ny aktie.

Till styrelse fram till årsstämman 2012 valdes: Michael Berlin (återval), Fredrik Nilsson (återval), Trygve Eriksson (ny) och Bengt Lundberg (ny) och Michael Berlin återvaldes till styrelsens ordförande.

Samtliga beslut på årsstämman fattades enhälligt.

Årsredovisning för 2010 finns på bolagets hemsida www.srab.seoch kan även rekvireras från bolagets kontor, liksom övriga handlingar.

Stockholm den 8 juni 2011

SRAB Shipping AB (publ)

Remium AB är Certified Adviser för SRAB Shipping AB (publ)

SRAB Shipping AB (publ)