STÄMMOKOMMUNIKÉ

På extra bolagsstämma den 2 december 2010 har följande beslut fattats.

Med anledning av att Bolaget gjort nedskrivningar av tillgångar med totalt drygt 90 mkr, i huvudsak avseende fartygen med 80,4 mkr, upprättade styrelsen den 28 oktober en kontrollbalansräkning enligt 25 kap. 13 § i aktiebolagslagen (2005:551), baserad på kvartalsbokslutet per den 30 september 2010, som visar att Bolagets eget kapital understiger hälften av det registrerade kapitalet. Med anledning därav hade det kallats till första kontrollstämma. Stämman fattade beslut att Bolaget, såsom styrelsen föreslagit, inte skall träda i likvidation.

Stämman fattade också beslut om att ändra aktiekapitalgränserna enligt punkt 4 i bolagsordningen till att utgöra lägst 3 000 000 kronor och högst 12 000 000 kronor samt nedsättning av aktiekapitalet med 48 004 672:80 kronor för täckning av förlust. Därmed kommer kvotvärdet att uppgå till 0:01 kronor.

I samband med stämman informerades också om en rekonstruktionsplan som syftar till att förstärka bolagets egna kapital, likviditet och kassaflöden. Bolaget kommer att publicera mera information om planerna så snart detaljerna är klara.

Samtliga beslut på stämman fattades enhälligt.

Remium AB är Certified Adviser för SRAB Shipping AB (publ)

Stockholm den 2 december 2010.SRAB Shipping AB (publ)SRAB är listat på First North. www.srab.se är ett rederi som erbjuder tillförlitliga och säkra transporter av olje- och kemikalieprodukter framförallt inom Öster- och Nordsjöområdet.