Uppgörelse har nåtts med Herning Shipping

SRAB har två fartyg, M/T Nordic Victory och M/T Nordic Glory, uthyrda på timecharter till Herning Shipping i Danmark.

Herning Shipping har, vilket framgick av ett pressmeddelande av den 31 augusti, sagt upp gällande timecharterkontrakt avseende M/T Nordic Glory och återlevererat fartyget till SRAB. En principöverenskommelse, innebärande vissa justeringar i kontraktsvillkoren för båda fartygen, har nu träffats och detta innebär att Herning Shipping därmed återtagit sin uppsägning. Kontrakten löper, som tidigare, fram till årsskiftet och därefter har SRAB en option att förlänga kontrakten under ytterligare 12 månader.

M/T Nordic Glory ligger för närvarande på varv i Danmark och genomgår en planerad klassningsdockning. Fartyget beräknas lämna varvet i början av nästa vecka och går då omgående tillbaks på sin time charter till Herning Shipping.

Stockholm den 3 september 2010.

SRAB Shipping AB (publ) är ett rederi som erbjuder tillförlitliga och säkra transporter av olje- och kemikalieprodukter framför allt inom Öster- och Nordsjöområdet. SRAB är listat på First North. www.srab.se

Certified Adviser för SRAB Shipping är Remium AB – www.remium.com