Eva Elfving blir ny plats-och produktionschef för SSAB Borlänge

Eva Elfving har utsetts till ny plats- och produktionschef för SSAB Borlänge. Hon tillträder sin nya roll den 1 november. Eva kommer senast från rollen som chef för kallvalsningen i Borlänge och ersätter Mia Eriksson som går vidare i en roll som HR-chef för Sverige i SSAB Europe.

Eva Elfving, foto: Henrik Hansson

– Jag är stolt över förtroendet och det känns som en otroligt spännande utmaning och tid att leda SSAB Borlänge framåt. I Borlänge råder full aktivitet för att utveckla våra produkter och anläggningar för det framtida produktionssystemet och medarbetarna i Borlänge tar sig an utmaningen att eliminera koldioxidutsläppen med både stolthet och stort engagemang, säger Eva Elfving.

– Eva är helt rätt person att leda arbetet framåt i SSAB Borlänge. Hon har tillsammans med sitt team uppnått imponerande resultat i sina tidigare roller, särskilt inom områden som arbetsmiljö, produktionsstabilitet och processutveckling, dessutom genom sitt både starka och inspirerande ledarskap. Jag ser fram emot att arbeta med Eva i hennes nya roll, säger Lars Olsson, chef för affärsområdeschef Sverige SSAB Europe.

Eva Elfving är utbildad civilingenjör i materialteknik med inriktning på materialvetenskap vid Högskolan Dalarna och KTH. 2006 började Eva som produktutvecklare för kallvalsade och metallbelagda produkter på SSAB i Borlänge och har sedan dess haft flera olika ledande befattningar, nu senast som avdelningschef för kallvalsningen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anna Östlund, Kommunikationsansvarig SSAB Borlänge, tel 0243-711 15, e-post: anna.ostlund@ssab.com

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.comFacebookInstagramLinkedInX och YouTube.