Inbjudan till digital pressträff – HYBRIT gör nya framsteg

Välkommen till pressträff med SSAB, LKAB och Vattenfall om HYBRIT, det gemensamma initiativet för att skapa världens första fossilfria värdekedja från gruva till stål. Ägarbolagen kommer att informera om nya framsteg som banar väg för framtidens fossilfria järn- och stålproduktion.

Medverkande:
Per Bolund, miljö- och klimatminister samt vice statsminister
Jan Moström, VD och koncernchef LKAB
Martin Lindqvist, VD och koncernchef SSAB
Anna Borg, VD och koncernchef Vattenfall

Pressträffen inleds måndagen 21 juni, klockan 13:00. Deltagande i digital pressträff med möjlighet att ställa frågor anmäls till karin.olby@ssab.com. Det kommer också gå att följa pressträffen via nedan länk.

Pressträffen hålls i huvudsak på svenska med möjlighet att ställa frågor på engelska.

Länk till pressträff

Praktiska frågor om den digitala pressträffen:
Karin.olby@ssab.com

Frågor och intervjuförfrågningar:
Niklas Johansson, kommunikationsdirektör LKAB, 072-450 52 19
Mia Widell, presschef SSAB, 076-5272501
Magnus Kryssare, pressekreterare Vattenfall, 076-769 56 07
Victor Thomsen, presskontakt för Per Bolund, 073 078 24 75

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.comFölj med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube