Inbjudan till presentation av SSABs delårsrapport för första kvartalet 2024

SSAB bjuder in till presentation av delårsrapporten för första kvartalet 2024 klockan 09.30 onsdagen den 24 april 2024. Rapporten kommer att publiceras klockan 07.30 samma dag.

Rapporten presenteras av SSABs VD och koncernchef Martin Lindqvist tillsammans med finansdirektör Leena Craelius.

Presskonferensen hålls på engelska och webbsänds via www.ssab.com.

Länk till webbsändning: https://edge.media-server.com/mmc/p/fgnkzc35

Det går även att delta via telefon. Klicka på länken nedan, fyll i formuläret och du kan välja om du vill ringa in själv eller bli uppringd genom att klicka på ”Call Me”.

Länk till telefonkonferens: https://register.vevent.com/register/BIc6ab9a6f55a3484aaedf5ec45b29b64b

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Hillström, Head of Investor Relations, per.hillstrom@ssab.com, tel. +46 702 95 29 12
Viktoria Karsberg, Head of Corporate Identity and Group Communications, viktoria.karsberg@ssab.com, tel. +46 72 233 5288

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.comFacebookInstagramLinkedInX och YouTube.