Inbjudan till presentation av SSABs rapport för andra kvartalet 2012

SSAB bjuder in till presentation av kvartalsrapporten klockan 09.30 torsdagen den 26 juli, 2012. Rapporten kommer att publiceras klockan 08.00 samma dag.

Rapporten för andra kvartalet 2012 presenteras av SSABs VD och koncernchef Martin Lindqvist tillsammans med finansdirektör Marco Wirén.

Presskonferensen hålls på engelska och webbsänds via www.ssab.com. Det går även att delta via telefon.

Tid & plats: Klockan 09.30, World Trade Center (WTC) Stockholm, Kungsbron 1, konferensrum Manhattan.

Telefon: 08-505 598 53 (Sverige), +44 203 043 24 36 (England), +1 866 458 40 87 (USA).

Länk till webbsändning: http://www.ssab.com/sv/Investerare--Media/

Instruktioner för att följa webbsändningen kommer att finnas på SSABs hemsida, där även presentationsmaterial kommer att kunna laddas ned.

Frågor angående webbsändningen besvaras av Ulrika Lilja, telefon 08-45 45 756.

För ytterligare information, var vänlig kontakta: Catarina Ihre, Director, Investor Relations tfn: 08-45 45 729

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter, utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige och USA och anställda i över 45 länder. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordic, Stockholm. www.ssab.com