Ny personaldirektör till SSAB

Monika Gutén har utsetts till ny personaldirektör på SSAB. Hon var tidigare personalchef för företagets största affärsområde, SSAB EMEA. Monika Gutén kommer att ingå i SSABs koncernledning och tillträder tjänsten omgående.

- Monika Gutén har gedigen industrierfarenhet och har arbetat med strategisk HR och affärsutveckling i globala organisationer. Jag är övertygad om att hon kommer att bidra till SSABs fortsatta utveckling som framgångsrikt stålföretag, säger SSABs VD Martin Lindqvist.

Monika Gutén är 35 år och civilekonom från Stockholms universitet. Hon började på SSAB 2007 och har varit personalchef för affärsområdet EMEA samt arbetat med affärsutveckling. Monika Gutén har tidigare innehaft olika befattningar inom Sandvik och Ericsson, med fokus på verksamhets- och affärsutveckling.

Monika Gutén efterträder Anna Vikström Persson som har utsetts till ny personaldirektör på Sandvik.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Helena Stålnert, Informationsdirektör, 08- 45 45 734

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 45 länder och produktionsanläggningar i Sverige och USA. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange, Stockholm. www.ssab.com.