SSAB deltar i Innovation Race på världsutställningen i Shanghai

Mellan den 9 och 12 maj kommer SSAB att delta i ett Innovation Race. Det äger rum i den svenska paviljongen på världsutställningen i Shanghai.

- Innovation Race är en spännande del av vårt program på världsutställningen i Shanghai. Vi hoppas kunna hitta nya idéer och lösningar som stärker vårt erbjudande till kunder i Kina och på de asiatiska marknaderna. Temat för den svenska paviljongen ”Spirit of Innovation”, sammanfaller med SSABs ambitioner. Vi uppmuntrar ett innovativt förhållningssätt i vår vision för en starkare, lättare och mer hållbar värld, säger SSABs affärsområdeschef för APAC, Martin Pei. Innovation Plant och deras koncept ”72 Hour Race to Innovation”, skapades av Kaj Mickos för att byta fokus från att uppmuntra skapandet av idéer till en process där idéer kan förverkligas och innovationer kan introduceras på marknaden. Genom att föra samman människor med olika kompetenser och låta dem arbeta tillsammans, är det möjligt att på 72 timmar skapa helt nya lösningar på ett givet problem. Genom hela processen får SSABs deltagare vägledning av Kaj Mickos och hans team av erfarna innovatörer. Kaj Mickos har en bakgrund som entreprenör, innovatör och uppfinnare, och är Professor Emeritus i innovationsteknik på Mälardalens högskola. -Stålindustrin är ett svenskt flaggskepp och ryggraden för svensk industri, och SSAB ligger i framkant när det kommer till teknologi och lösningar som möter kundernas behov, säger Kaj Mickos. Innovation Race kommer att äga rum på första våningen i den svenska paviljongen i Shanghai (rum E). Det startar klockan 17 på söndag den 9 maj och håller på till onsdag den 12 maj klockan 17.