SSAB får pris av John Deere för "Leverantör på Partnernivå", väljs in i leverantörernas Hall of Fame samt blir Årets leverantör

SSAB har fått erkännande som leverantör på Partner-nivå för 2013, har valts in i leverantörernas Hall of Fame och har utsetts till Årets Leverantör inom Bygg- och skogsbrukssektorn i John Deeres Achieving Excellence Program.

Partnernivån innebär den högsta leverantörstatusen inom Deere & Company och Hall of Fame-statusen ges när en leverantör har varit på Partnernivå minst fem år i rad. SSAB Americas fick priset som ett bevis för sin förmåga att tillhandahålla produkter och tjänster av högsta kvalitet samt för sitt arbete för ständig förbättring. Utmärkelsen delades ut vid en formell ceremoni den 18 februari 2014 i Davenport, Illinois i USA.

(Foto: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140219/670891 )

"SSAB är hedrade över att få en så prestigefylld utmärkelse av John Deere", sa Jeff Moskaluk, Chief Commercial Officer, SSAB Americas. "Vi är tacksamma över att ha en kund som värderar innovation och värdeskapande på det sätt som de gör. På SSAB arbetar vi alltid mot förbättringar och vi är mycket stolta över att vara en leverantör till John Deere."

SSAB är leverantör av valsade separata stålplåtar till John Deeres verksamhet i Davenport och Dubuque i Illinois samt Thibodaux, Louisiana i USA.

Leverantörer som deltar i Achieving Excellence-programmet utvärderas årligen inom flera viktiga prestandakategorier, bland annat kvalitet, kostnadshantering, leverans, teknisk support och våglängd, vilket är ett mått på lyhördhet. John Deere Supply Management skapade programmet 1991 för att tillhandahålla en leverantörsutvärdering och återkopplingsprocesser som främjar ständiga förbättringar.

Andrea Drobnik
Manager Communications
+1-630-810-4774
andrea.drobnik@ssab.com

Marie Elfstrand
Director External Communications
+46(0)845-45-734
Marie.Elfstrand@ssab.com

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfast stål. SSAB erbjuder produkter, utvecklade i nära samarbete med kunderna för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 45 länder och har produktionsanläggningar i Sverige och USA. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen, Stockholm. http://www.ssab.com.