SSAB hållbara transporter - ökar säkerheten ocheffektiviserar utlastning

Inbjudan till pressmöte

SSAB Oxelösund bjuder in media till ett gemensamt pressmöte den 27 april kl. 10.30. Ett nytt inregistreringssystem införs för hållbara transporter kommer att presenteras inför världsdagen för arbetsmiljö och hälsa. Mötet hålls i Oxelösund.

Medverkande är Joakim Norén, ansvarig för Customer Care på SSAB i Oxelösund och Maria Weibull chef för extern logistik för SSAB i Oxelösund. Representanter för Oxelösunds kommun kommer presenterar kommunens satsning på ny väganslutning till SSAB Truckstop.

Plats och tid:

Torsdag den 27 april kl. 10.30, SSABs i Oxelösund.
Anmälan i receptionen för vidare transport till SSAB Truckstop.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Sari Heikkinen, Kommunikationsansvarig SSAB i Oxelösund, sari.heikkinen@ssab.com,
tel: +46 70 594 6152

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. http://www.ssab.com/.