SSAB och John Deere Forestry i samarbete om leveranser av fossilfritt stål

SSAB och John Deere Forestry Oy har tecknat en avsiktsförklaring om leveranser av fossilfritt stål från 2026.

John Deere Forestry Oy kommer att ersätta en del av stålet som används i tillverkningen av skogsmaskiner med hållbart producerat stål från 2026. John Deere Forestry Oy:s hållbarhetsmål för hållbart tillverkade produkter är 65% till 2030.

– På SSAB är vi glada över att samarbeta med partners som blickar framåt. När vi har ett gemensamt mål om att arbeta för en fossilfri framtid blir det lättare att utveckla en hållbar värdekedja, säger Lotta Ruottinen, försäljningschef på SSAB Europe.

Mer information:
Lotta Ruottinen, SSAB Europe, försäljningschef, +358 50 314 3415, lotta.ruottinen@SSAB.com

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.comFacebookInstagramLinkedInX och YouTube.