SSAB på Världsutställningen i Shanghai

Den 13 och 14 maj bjuder SSAB in till inspirerande seminarier och demonstrationer av höghållfasta stålprodukter. Seminarierna kommer att äga rum i den svenska paviljongen på världsutställningen i Shanghai.

Under två dagar kommer SSABs VD Olof Faxander och SSABs affärsområdeschef för SSAB APAC (Asia Pacific), Martin Pei, att tillsammans med ledande ingenjörer visa på nyttan med att använda höghållfasta stål. - Vi vill dela vår kunskap om stål med den kinesiska marknaden, och jag är säker på att det finns stora möjligheter att etablera samarbeten som alla inblandade kommer att vinna på, säger Olof Faxander. Den 13 och 14 maj finns SSABs högsta ledning i den svenska paviljongen i Shanghai. I tre seminarier visar SSABs experter hur företagets produkter kan förbättra exempelvis bil- och konstruktionsindustrin. Deltagarna kommer också att få chansen att uppleva hur höghållfasta stålprodukter fungerar i praktiken. Den svenska paviljongen, byggd för att visa upp ” Spirit of Innovation”, är ett exempel på SSABs ingenjörskonst och uppfinningsrikedom och är täckt med SSABs plåt Prelaq Energy. - Prelaq Energy är mer än bara en takplåt, den minskar också energianvändningen i en byggnad med upp till 15 procent. Det är ett exempel på hur innovativa lösningar kan hjälpa till att bygga en bättre värld, säger SSABs affärsområdeschef Martin Pei. Seminariedagarna inleds med att Olof Faxander och Martin Pei ger en introduktion till SSAB och företagets verksamhet i Kina. Under eftermiddagarna förklaras och visas de fördelar som höghållfast stål har i olika situationer. Moderator för båda dagarna är den svenske TV-profilen och entreprenören Johan Björkstén.