SSABs återköpsprogram är nu genomfört och avslutat

Återköpsprogrammet som SSAB AB (publ) offentliggjorde den 25 oktober 2023 är nu genomfört och avslutat, då sammanlagt 33 217 659 egna aktier har återköpts till ett sammanlagt belopp om 2,5 miljarder kronor.

Återköpsprogrammet, vilket SSAB offentliggjorde den 25 oktober 2023, inleddes den 26 oktober 2023 och avslutades den 4 mars 2024. SSAB har återköpt sammanlagt 33 217 659 aktier, varav 8 216 940 aktier av serie A och 25 000 719 aktier av serie B, till ett sammanlagt belopp om 2,5 miljarder kronor.

Återköpsprogrammet har genomförts i enlighet med marknadsmissbruksförordningen (EU) 596/2014 (”MAR”) och EU-kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052 (”Safe harbour-förordningen”). Styrelsen avser att föreslå årsstämman 2024 att besluta om minskning av aktiekapitalet genom indragning av de aktier som återköpts av bolaget.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Hillström, Head of Investor Relations, per.hillstrom@ssab.com, tel. +46 702 95 29 12
Viktoria Karsberg, Head of Corporate Identity and Group Communications, viktoria.karsberg@ssab.com, tel: +46 72 233 5288

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.comFacebookInstagramLinkedInX och YouTube.