Sthlm 16 juli; Kanadensiska myndighetsgodkännanden för SSAB:s förvärv av IPSCO

Svenskt Stål AB (SSAB) meddelar att företagets erbjudande att förvärva samtliga aktier i IPSCO Inc. nu godkänts dels av det kanadensiska Industriministeriet enligt Investment Canada Act och dels av den kanadensiska konkurrensmyndigheten enligt Canadian Competition Act.
Det som återstår för att förvärvet ska kunna fullbordas är att IPSCOs aktieägare vid en extra bolagsstämma som äger rum senare idag godkänner SSABs bud, samt ett formellt godkännande av Ontarios högsta domstol.

SSABs förvärv av IPSCO beräknas kunna genomföras tidigast onsdagen den 18 juli.

För mer information om SSAB, besök vår hemsida; http://www.ssab.com
För mer information om IPSCO, besök deras hemsida; http:// www.ipsco.com

För mer information kontakta:
Koncernstab Information SSAB
Tommy Löfgren på 070-525 94 14
tommy.lofgren@ssab.com

IR SSAB
Stefan Lundewall på 070-508 28 57
stefan.lundewall@ssab.com.

This document contains forward-looking statements based on assumptions that are subject to a wide range of business risks, including consummation of the Plan of Arrangement being dependent on the satisfaction of customary closing conditions, including the approval of IPSCO’s shareholders and obtaining of any required regulatory approvals. There is no assurance that the estimates and expectations in this release will be realized.