Stefan Gardefjord ny VD för SSC

Stefan Gardefjord, 53 år, är för närvarande VD för Logica Sverige AB och medlem i Logicas koncernledning. Han har sedan 1987 varit verksam inom WM-data, som förvärvades av Logica 2006, bl a som VD i dotterbolag, affärsområdeschef och koncernansvarig för marknad, försäljning och information.

”SSC har på senare tid genomgått stora strukturella förändringar”, säger styrelseordförande Hans Karlander. ”Sedan bolagets satellitutveckling avyttrats fokuserar vi på mer kommersiella affärsområden och ytterligare expansion, framför allt inom satellitkommunikation, vilket kräver ett mer marknadsorienterat arbetssätt. Vi satsar även på att vidareutveckla raket- och ballongverksamheten. Med lång erfarenhet från den hårt konkurrensutsatta IT-branschen, och framgångsrikt arbete i en global börsnoterad koncern, har Stefan Gardefjord utmärkta förutsättningar att leda SSC på denna nya väg.”

”SSC är ett spännande bolag med exceptionell kompetens, stor innovationskraft och enorma möjligheter”, säger Stefan Gardefjord. ”I rymdteknikbranschen finns en konstant utvecklingspotential och konkurrensen är hård. Jag ser fram emot att bli en del av den här intressanta verksamheten och få leda SSC-koncernen i sin fortsatta utveckling, expansion och integration.”

Stefan Gardefjord tillträder sin tjänst som VD den 1 maj 2012.

För mer information, kontakta Hans Karlander, styrelseordförande i SSC, tel 0705-31 66 05.