Inge Lidén, ASSA AB och Ulrika Oldmark, Moderna Försäkringar har tilldelats SSF Stöldskyddsföreningens förtjänsttecken

Igår den 28 maj utdelades SSF Stöldskyddsföreningens förtjänsttecken i samband med att SSF:s årsmöte ägde rum.

Förtjänsttecknet delades ut till Inge Lidén, ansvarig för standards och normer på ASSA AB och Ulrika Oldmark, skadechef på Moderna Försäkringar som också är styrelseledamot i SSF Stöldskyddsföreningen, med följande motiveringar:

Inge Lidén har sedan 1980-talet varit engagerad i arbetet med standardisering inom lås och beslag. Med sitt gedigna kunnande och stora engagemang har hans arbete haft en stor positiv påverkan på utvecklingen och tillämpningen av Europastandarder och normer inom säkerhetsområdet. Genom ett långsiktigt och idogt arbete har Inge Lidén bidragit till att det idag finns förutsättningar för kravställare och slutanvändare att hitta den säkerhetslösning som motsvarar behoven.

Ulrika Oldmark har varit en mycket engagerad ledamot av SSF Stöldskyddsföreningens styrelse sedan 2004. Hon har genom sin långa erfarenhet och breda kompetens inom det brottsförebyggande området bidragit på ett synnerligen positivt sätt till SSF Stöldskyddsföreningens utveckling. Hennes trevliga personlighet och positiva vilja att söka lösningar har starkt bidragit till ett gott styrelsearbete.

-  För 21 år sedan instiftade vi ett förtjänsttecken i syfte att hedra och uppmärksamma personer som utfört viktigt arbete som främjar SSF Stöldskyddsföreningens och säkerhetsbranschens ändamål, säger Tomas Norderheim ordförande i SSF:s styrelse och Annika Brändström vd på SSF.

- Jag känner mig stolt och glad över att få SSF:s förtjänsttecken. Det är bra att beslagstillverkare och SEM Group medlemmar uppmärksammas för det arbete och engagemang som läggs ner i arbetet kring Svensk standard och SSF Normer för inbrottssäkerhet. Den svenska modellen med många parter som deltar resulterar i stor acceptans för standarder och normer vilket borgar för en fortsatt hög säkerhetsnivå i Sverige, säger Inge.

- Jag är stolt och glad över att få motta SSF:s förtjänsttecken. Det har varit fantastiskt roliga och stimulerande elva år med Stöldskyddsföreningen. Skadeförebyggande verksamhet ligger mig varmt om hjärtat och att bidra till Stöldskyddsföreningens utveckling har varit stimulerande, säger Ulrika.

Annika Brändström, vd SSF

SSF Stöldskyddsföreningen
är en oberoende ideell förening som förebygger brott och verkar för ett tryggare samhälle i
samverkan med bland annat polis och försäkringsbolag. Vi har arbetat med säkerhetsfrågor och oberoende kostnadsfri rådgivning sedan 1934. Överskottet från vår verksamhet återinvesteras i ideella projekt för att öka tryggheten i samhället. Läs mer på www.stoldskyddsforeningen.se

- Jag känner mig stolt och glad över att få SSF:s förtjänsttecken. Det är bra att beslagstillverkare och SEM Group medlemmar uppmärksammas för det arbete och engagemang som läggs ner i arbetet kring Svensk standard och SSF Normer för inbrottssäkerhet. Den svenska modellen med många parter som deltar resulterar i stor acceptans för standarder och normer vilket borgar för en fortsatt hög säkerhetsnivå i Sverige.
Inge Lidén, ansvarig för standards och normer på ASSA Abloy
- Jag är stolt och glad över att få motta SSF:s förtjänsttecken. Det har varit fantastiskt roliga och stimulerande elva år med Stöldskyddsföreningen. Skadeförebyggande verksamhet ligger mig varmt om hjärtat och att bidra till Stöldskyddsföreningens utveckling har varit stimulerande.
Ulrika Oldmark, skadechef på Moderna Försäkringar