Lotta Eriksson, chefredaktör Skydd & Säkerhet, har tilldelats SSF Stöldskyddsföreningens förtjänsttecken

Den 22 maj utdelades SSF Stöldskyddsföreningens, förtjänsttecken i samband med att SSF:s 80 års jubileum ägde rum.

Förtjänsttecknet delades ut till Lotta Eriksson, chefredaktör på säkerhetsbranschens månadstidning Skydd & Säkerhet med följande motivering:

Under tjugofem år har journalisten Lotta Eriksson förmedlat information och nyheter inom säkerhet. Först som informatör hos Polisen, sedan som chefredaktör för tidningarna Sambandet, Aktuell Säkerhet och från 2011 för tidningen Skydd & Säkerhet.

Lotta är också en drivande kraft när det gäller att lyfta fram och belöna framgångsrika personer och företag inom säkerhet bland annat genom Security Awards, Retail Awards. och Qnets stipendium. Med professionalism, glädje och högt engagemang bidrar hon till utvecklingen inom säkerhetsområdet.

- För 20 år sedan instiftade vi ett förtjänsttecken i syfte att hedra och uppmärksamma personer som utfört viktigt arbete som främjar vårt och säkerhetsbranschens ändamål, säger Tomas Norderheim, ordförande i SSF:s styrelse.

- Det är så roligt att uppmärksamma människor som visar äkta engagemang inom sitt område och det gör verkligen Lotta Eriksson. Hon lyckas hela tiden förmedla nyheter inom säkerhet på ett intressant sätt för läsarna, samt lyfter de frågor vi driver för att skapa ett tryggare Sverige, säger Annika Brändström, vd för SSF Stöldskyddsföreningen.

Annika Brändström, vd SSF

SSF Stöldskyddsföreningen
är en oberoende ideell förening som förebygger brott och verkar för ett tryggare samhälle i
samverkan med bland annat polis och försäkringsbolag. Vi har arbetat med säkerhetsfrågor och oberoende kostnadsfri rådgivning sedan 1934. Överskottet från vår verksamhet återinvesteras i ideella projekt för att öka tryggheten i samhället. Läs mer på www.stoldskyddsforeningen.se

För 20 år sedan instiftade vi ett förtjänsttecken i syfte att hedra och uppmärksamma personer som utfört viktigt arbete som främjar vårt och säkerhetsbranschens ändamål.
Tomas Norderheim, ordförande i SSF:s styrelse
Det är så roligt att uppmärksamma människor som visar äkta engagemang inom sitt område och det gör verkligen Lotta Eriksson. Hon lyckas hela tiden förmedla nyheter inom säkerhet på ett intressant sätt för läsarna, samt lyfter de frågor vi driver för att skapa ett tryggare Sverige.
Annika Brändström, vd för SSF Stöldskyddsföreningen