SSF:s Verksamhetsberättelse 2009

SSF:s uppdrag är att öka tryggheten i samhället genom brottsförebyggande arbete, informationsspridning och opinionsbildning. SSF:s verksamhet är unik i sitt slag, både genom sin bredd inom säkerhetsområdet och genom sitt oberoende.

Det skapar extra trygghet för den som vänder sig till oss. Att vårt arbete drivs utan vinstsyfte är en garanti för att råd och budskap är till för användarens bästa. För att säkerställa vår ideella verksamhet är vi beroende av en stabil och långsiktig lönsamhet. Det överskott som genereras av våra tjänster, t ex Nyckelbrickan, Spärrapid och våra utbildningar återinvesteras i den ideella verksamheten. Det innebär att alla som använder någon av SSF:s tjänster indirekt stöder vår verksamhet.

Annika Brändström, Vd, 0709-81 65 73
Anna Härenvik, Kommunikationschef, 0709-81 65 87

Svenska Stöldskyddsföreningen (SSF) är en ideell förening som arbetar brottsförebyggande, med fokus på skydd mot inbrott, stöld och rån. Våra viktigaste arbetsområden är: rådgivning och information, provning av säkerhetsprodukter, märkning och registrering av stöldbegärligt gods samt utbildning och konsultverksamhet. Överskottet från vår verksamhet återvinns i brottsförebyggande projekt.