Kommuniké från årsstämma 2020

Report this content

SStar Gold Resources AB (publ) (”Bolaget”) har hållit årsstämma i Stockholm den 29 juni 2020 varvid aktieägarna fattade följande beslut.

Fastställande av resultat- och balansräkning
Årsstämman beslutade att fastställa resultaträkning och balansräkning i Bolaget.

Resultatdisposition
Det beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, att ingen utdelning sker för räkenskapsåret 2019 och att resultatet överförs i ny räkning.

Ansvarsfrihet
Det beslutades att bevilja styrelsens ledamöter och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2019.

Val av styrelse och revisor samt arvodering
Årsstämman beslutade att styrelsen ska bestå av fyra ledamöter och att antalet revisorer ska vara ett registrerat revisionsbolag.
Beslutades vidare att styrelsearvode skall utgå med ett årligt belopp om högst 200 000 kronor att fördela inom styrelsen. Inget arvode utgår till ordföranden eller CEO.
Till styrelseledamöter omvaldes Bruno Horn, Simon Carse, Anders Årling och Karl-Axel Waplan
Bruno Horn omvaldes som styrelseordförande.
Till revisor valdes Moore Stephans KLN AB med Ludvig Kollberg som huvudrevisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma.

Beslut om bemyndigande
Årsstämman beslöt fastställa styrelsens förslag till bemyndigande om att styrelsen bemyndigas att intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, mot kontant betalning, betalning med apportegendom eller genom kvittning fatta beslut om nyemission av aktier av serie A och serie B till maximala antalet aktier vad bolagsordningen anger.

Stämman bemyndigade vidare styrelsen eller verkställande direktören att vidta de smärre justeringar i ovanstående beslut som kan visa sig erforderliga i samband med registreringen av beslutet hos Bolagsverket.

Samtliga beslut fattades enhälligt.

Karl-Axel Waplan; CEO mobil +46 705 104 239

Taggar: