Sveriges första Drive thru-konstutställning.

Report this content

Fem av Sveriges mest aktuella och spännande konstnärer kommer från 23 juni till 20 augusti att ställa ut på alla St1-stationer i Sverige. Projektet heter ”Drive Thru-Konst”. Konstnärerna som ställer ut är Astrid Sylwan, C Göran Karlsson, Jesper Waldersten, Ragnar Persson och Malin Gabriella Nordin.

Tilltaget är så annorlunda att St1 fått utrymme på de så kallade "kulturtavlorna" som finns på många av Stockholms lyktstolpar, ett utrymme som sällan upplåts till kommersiella aktörer.

-       Vi vill gärna bjuda alla våra kunder på konstvernissage med några riktigt intressanta konstnärer när man ändå tankar, säger Erica Samuelsson, marknadschef på St1. Att tanka obemannat är ju det moderna sättet att tanka som ger mer för pengarna, vilket passar utmärkt tillsammans med modern konst. På det här sättet får vi också möjlighet att exponera riktigt bra konstnärer för många människor i en ny och spännande miljö.

Konstverken kan variera lite mellan de olika stationerna. Var de finns ser man lättast på www.st1.se.

Besökare har även chans att vinna konstverken genom att fotografera sig själva med den tavla de tycker bäst om; att göra en ”selfie” helt enkelt.

Önskar du mer information gå in på www.st1.se eller kontakta:

Erica Samuelsson, Marknadschef St1, tel: 0703-28 83 06, erica.samuelsson@st1.se

Taggar: