DigiPlex inleder samarbete med Megaport för ökad moln-konnektivitet i Norden

Report this content

STOCKHOLM, 27 juni, 2019 - DigiPlex, ledande i Norden när det gäller innovativa, hållbara och säkra datacenter, har ingått ett nytt partnerskap med Megaport Limited (ASX: MP1) (”Megaport”), en globalt ledande Network as a Service (NaaS) leverantör. Samarbetet ger DigiPlex kunder direkt och säker tillgång efter behov till ett globalt ekosystem med över 300 tjänsteleverantörer, inklusive ledande molnleverantörer (CSPer) som Microsoft Azure, Amazon Web Services (AWS), Google Cloud Platform och Oracle Cloud.

Samarbetet som följer på lanseringen av DigiPlex Nordic Connect Platform vilken förbinder DigiPlex största datacenter i Sverige, Norge och Danmark, ökar ytterligare molnanslutningsalternativen för DigiPlex kunder. DigiPlex’s datacenter Ulven i Oslo hostar sedan tidigare den första norska utbyggnaden av Amazon Web Services (AWS) Direct Connect, en tjänst som gör det enkelt att etablera en dedikerad nätverksanslutning till AWS.

"Våra kunder utvecklar kontinuerligt sina molnstrategier och det kräver allt snabbare, säkrare och smidigare tillgång till bredast möjliga utbud av ledande molnleverantörer som Microsoft, AWS, Google, Alibaba med flera, säger DigiPlex VD Gisle M. Eckhoff. "Genom vårt samarbete med Megaport utökar vi markant vårt molnutbud. Vi har skapat möjligheter för våra kunder att välja nya strategier, inklusive multi-moln och hybrid-moln, och de kan dra nytta av marknadens bästa lösningar, och snabb utrullning för maximal effekt, flexibel leverans och förenklad molnadministration."

"I likhet med DigiPlex har vi som målsättning att leverera marknadens bästa och mest flexibla lösningar", säger Peter Hase, CCO, Megaport. "Våra behovsbaserade lösningar för moln-konnektivitet möjliggör optimala nätverksstrategier, samtidigt som komplexiteten och implementeringstiderna minskas. Megaport Cloud Router möjliggör moln-till-moln-anslutningar som stödjer avancerade multi-moln-lösningar. Detta spännande partnerskap med DigiPlex gör det möjligt för oss att stödja den ökande användningen av molntjänster i Norden och ger våra kunder ytterligare datacenteralternativ."

Frågor från media till DigiPlex, vänligen kontakta:

Elisabeth Lennhede, Kommunikationschef, DigiPlex

elisabeth.lennhede@digiplex.com, +46 70 33 22 705

Frågor från media till Megaport, vänligen kontakta:

Rachel Shatz-Karbo, Communications Megaport

megaport@karbocom.com, +1 650 270 1097

About DigiPlex

DigiPlex designs, builds and operates sustainable and secure data centres in the Nordics with locations in Oslo, Stockholm and Copenhagen. DigiPlex is carrier-neutral and offers connectivity to all major Cloud and Network Service Providers. DigiPlex offers best-in-class services with the highest possible availability and is trusted by public and private customers alike – including security sensitive organisations such as government and financial institutions with mission-critical applications. DigiPlex’s five data centres are powered by electricity produced from 100% sustainable sources and the company has won several awards for its many energy efficient innovations and sustainability initiatives. www.digiplex.com

Om Megaport

Megaport är den globala ledande leverantören av Elastic Interconnection-tjänster. Med hjälp av Software Defined Networking (SDN) möjliggör företagets globala plattform snabb anslutning via sitt nätverk till andra tjänster över hela Megaport-nätverket. Tjänster kan styras direkt av kunder via mobila enheter, deras dator eller vårt öppna API. Megaport förbinder över 1 350 kunder i över 465 aktiverade datacenter globalt. Megaport är partner till Alibaba Cloud Technology, Oracle Cloud, AWS Technology, AWS Networking Competency, Microsoft Azure ExpressRoute, Google Cloud Interconnect, IBM Direct Link Cloud Exchange och Salesforce Express Connect.

För att läsa mer om Megaport, besök: www.megaport.com.

Taggar:

Citat

Våra kunder utvecklar kontinuerligt sina molnstrategier och det kräver allt snabbare, säkrare och smidigare tillgång till bredast möjliga utbud av ledande molnleverantörer som Microsoft, AWS, Google, Alibaba med flera. Genom vårt samarbete med Megaport utökar vi markant vårt molnutbud. Vi har skapat möjligheter för våra kunder att välja nya strategier, inklusive multi-moln och hybrid-moln, och de kan dra nytta av marknadens bästa lösningar, och snabb utrullning för maximal effekt, flexibel leverans och förenklad molnadministration.
DigiPlex VD Gisle M. Eckhoff
I likhet med DigiPlex har vi som målsättning att leverera marknadens bästa och mest flexibla lösningar. Våra behovsbaserade lösningar för moln-konnektivitet möjliggör optimala nätverksstrategier, samtidigt som komplexiteten och implementeringstiderna minskas. Megaport Cloud Router möjliggör moln-till-moln-anslutningar som stödjer avancerade multi-moln-lösningar. Detta spännande partnerskap med DigiPlex gör det möjligt för oss att stödja den ökande användningen av molntjänster i Norden och ger våra kunder ytterligare datacenteralternativ.
Peter Hase, CCO, Megaport