Stadium lyfter Sveriges svettigaste faces

Report this content

Sveriges ledande sportkedja Stadium fortsätter att inspirera till löparglädje, nu även på Instagram. I en ny kampanj vill Stadium samla svenska folkets målgångsbilder på Instagram genom hashtagen #MyVictoryFace. Taggade målgångsbilder har även chans att bli ansiktet utåt för vårens och sommarens fortsatta kampanj i sociala medier och olika gerillaaktiviteter.

Allt fler delar med sig av sin träning på Instagram, något som Stadium vill uppmuntra och ta tillvara på, samtidigt som sportkedjan vill uppmana fler till att börja leva ett aktivt liv.

– Kampanjidén baseras på att målgången är alla löprundors ultimata belöning, få känslor är bättre än den man känner efter att ha klarat av en utmaning och tagit sig i mål. Vi tror att målgångsbilder kommer att trigga igång folk att röra på sig och hoppas att hela Sverige vill dela med sig av, och därmed inspirera andra med sina bästa VictoryFaces, säger Ebba Kanekrans, PR-chef på Stadium.

Varje vecka fram till det sista Midnattsloppet i början av september belönas de mest inspirerande målgångsbilderna som använt hashtagen #MyVictoryFace med produkter från Stadiums träningsvarumärke SOC. Veckan innan GöteborgsVarvet och samtliga Midnattslopp har dessutom de som taggar sina bilder med #MyVictoryFace möjlighet att vinna kompletta Running-kit från SOC, samt startplatser till de Stadium-sponsrade loppen.

Startskottet för #MyVictoryFace går den 29 april och kampanjen pågår fram till den 7 september, då Midnattsloppet går av stapeln i Malmö. Alla som använder hashtagen har även möjlighet att synas i VictoryFace-kampanjen genom sociala medier och gerillaaktiviteter.

Så här blir du en del av #MyVictoryFace:
1 Ta en bild på ditt bästa VictoryFace efter avslutad träning eller tävling
2 Tagga bilden med #MyVictoryFace

Kampanjen är framtagen av Cohn & Wolfe tillsammans med Stadium.

Stadium på Instagram:
@Stadium_jointhemovement

Uppdragsgivare:
Ebba Kanekrans, PR-chef Stadium

Byrå:
Cohn & Wolfe
Creative Director: Kamran Alemdar
Projektledare: Tero Marjamäki, Angelica Larsson
Art Director: Christoffer Skogsmo

För mer information, vänligen kontakta:
Ebba Kanekrans
E-post: ebba.kanekrans@stadium.se