Djurgårdens IF Fotboll väljer Stadshypotek Bank som samarbetspartner för DIF-kortet. Stadshypotek Bank och Djurgårdens IF Fotboll har ingått samarbete om DIF- kortet, ett av de första internationellt gångbara profilkorten för en svensk idrottsklubb. Kortet ska erbjudas till klubbmedlemmar, supporters och övriga privatpersoner. Kortet har VISA-koppling, vilket innebär att kortinnehavaren får tillgång till nära 18 miljoner inköpsställen i hela världen. Djurgårdens IF Fotboll ser samarbetet som en möjlighet att knyta nuvarande och blivande medlemmar närmare till sig. Syftet är att erbjuda ett enkelt och prisvärt betalkort, bland annat för köp av säsongsbiljetter och andra klubberbjudanden. Introduktionen av kortet kommer tidsmässigt mycket lämpligt när nu Djurgårdens IF Fotboll återigen är klara för spel i Allsvenskan. Stadshypotek Bank ser samarbetet med Djurgårdens IF Fotboll som en möjlighet att tillsammans med en aktiv partner skapa ett profilerat betalkort med hög attraktionskraft. DIF-kortet innehåller bland annat: Betalkortsfunktion - Upp till 55 dagars räntefria köp - Månadsvis fakturering Kostnadsfria kontantuttag i Sverige och utomlands Återbäring till kortinnehavaren på alla kortköp - över hela världen. PrivatKonto med Internetkoppling Kortet laddas med klubbförmåner, bland annat: Möjlighet att dela upp kostnaden för säsongsbiljetten Kostnadsfria Internetbetalningar Stadshypotek Bank är en av Sveriges ledande Internet- och telebanker. Mer information om Stadshypotek Bank finns på www.stadshypotekbank.se. Djurgårdens IF bildades den 12 mars 1891 och är både en framgångsrik och välkänd fotbollsförening. Djurgårdens IF Fotboll ligger för närvarande 8:a i den Allsvenska marathontabellen, med 44 spelade säsonger och är klara för den 45 Allsvenska säsongen 2001. Mer information om Djurgårdens Fotboll samt intresseanmälan för DIF-kortet finns på www.dif.se. Kontaktpersoner: Djurgårdens IF Fotboll Stefan Svensson Marknadschef Tfn direkt 08-545 158 10 Tfn växel 08-545 158 00 Stadshypotek Bank AB Yonnie Bergqvist VD Tfn direkt 08-725 53 01 Tfn växel 08-725 53 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT01090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT01090/bit0002.pdf