STADSHYPOTEK BANK satsar vidare

STADSHYPOTEK BANK satsar vidare - från renodlad bank för sparande till bank för kundens hela vardagsekonomi Stadshypotek Bank erbjuder sedan tidigare ett antal olika spartjänster som t ex PrivatKonto, PrivatObligationer, FondSpar och AktieSpar. Detta innebär att Stadshypotek Bank varit en bank för kundens sparande vid sidan om kundens huvudbank (där man får lönen insatt och betalar sina räkningar m m) För att tillfredsställa kundernas behov av att kunna samla en större del av sina bankaffärer hos en bank har Stadshypotek Bank utvecklat flera nya tjänster för kundernas vardagsekonomi: * PrivatPaket som innehåller - PrivatKonto, ett kombinerat spar- och lönekonto med hög ränta på innestående medel oavsett saldo, f n 1,95%, och inga uttagsavgifter. - VISA betalkort, ett riktigt betalkort med upp till 55 dagars räntefria köp och månadsvis samlad redovisning med avisering. - Återbäring på alla kortköp som görs med VISA betalkort över hela världen. - BetalService där kunden kan betala räkningar via Privatgiro eller InternetService med betalningsbevakning. - InternetService, för bankaffärer via internet utan extra kostnad. - Nöjd-kund-garanti. Om kunden inte är nöjd med PrivatPaket efter att ha provat i sex månader får kunden tillbaka inbetalda månadsavgifter. * PrivatPaket kostar 39 kr/mån vilket ska jämföras med vad endast ett betalkort kostar hos andra aktörer. * BalansKredit på upp till 50 000 kr. En löpande kredit som kan jämföras med check- och kontokrediter. Krediten kopplas till ett PrivatKonto. Kunden betalar en effektiv årsränta enligt konsumentverkets riktlinjer på f n 12,4% * Försäkringar med möjlighet att dela upp årspremien på månadsvisa betalningar, utan extra kostnad. Stadshypotek Bank erbjuder ett antal utvalda försäkringar i samarbete med DIAL som är försäkringsgivare. * InternetService som ger kunden möjlighet att kostnadsfritt göra sina vanligaste bankärenden via internet. Här kan kunden snabbt få en överblick över sitt innehav samt göra transaktioner som t ex betala räkningar, köpa och sälja aktier samt flytta pengar till konton i och utanför Stadshypotek Bank. ________________________________________________________________ Stadshypotek Bank är Sveriges största telefon- och internetbank med över 300 000 kunder. Personlig Service 020-77 88 99, vardagar mellan 8.00 och 22.00 TeleService 020-75 00 31, alla dagar mellan 6.00 och 24.00 InternetService: www.stadshypotekbank.se, alla dagar mellan 6.00 och 24.00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/06/10/19990610BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/06/10/19990610BIT00210/bit0002.pdf