Nu startar Stairway – vassast på äldre

Report this content

Nu startar management- och kommunikationsbyrån Stairway med fokus på äldre och hälsa. Gruppen äldre växer kraftigt och snart är över 25 procent av den svenska befolkningen över 65 år. Det är en stor grupp med olika preferenser, men som helhet står den för en stor andel av konsumentköpkraften.

Det är fd konsulter på Springtime,  Björn Sundberg och Anders Lundkvist, som står bakom  byrån. Till byrån associeras också ytterligare konsulter.

- Vare sig du har en vara, en tjänst eller någon form av opinionsbildning är det nu dags att börja förhålla sig till den växande gruppen äldre. Det gäller i företag, organisationer och på myndigheter. En stor del av näringslivet och offentlig sektor påverkas av utvecklingen. Vi har också tillgång till alla data som är viktiga att känna till om gruppen genom ett samarbete vi har med en seniorpanel, säger Björn Sundberg på Stairway.

- Det går inte att dra alla äldre över en kam. Inom gruppen äldre ser vi idag tre olika generationer och den kan också skäras på flera andra ledder. Det är viktigt att känna till när man vänder sig till dem. Eller talar om dem.

- Det finns stora möjligheter att utveckla sin affär och kommunikation till gruppen äldre.

Stairway blir nu Skandinaviens vassaste byrå på området äldre. Stairway har byggt exklusiv kunskap genom att som konsulter tidigare ha verkat som rådgivare till flera olika aktörer inom äldreområdet. Bland dem kan nämnas PRO, SPF, Apoteket AB, Regeringsprogrammet Teknik för äldre, stora byggföretag och aktörer inom finanssektorn med inriktning på pensionssparande. Till detta har lagts omfattande egen research på området.

- Vi har fått förtroendet från ett flertal olika aktörer att hjälpa dem med hur de kan rigga en bra kommunikation och att utveckla sina erbjudanden för gruppen äldre. Bland annat har vi arbetat med ett av de stora byggföretagen för att hitta koncept för hur äldre vill bo, säger Anders Lundkvist.

- Vi erbjuder intresserade möjligheten att skapa större insikter om gruppen äldre som kan stärka affären, en verksamhet eller en idé. För det krävs insikt, strategi, en genomförandefas och olika actions. Allt detta kan vi hjälpa till med.

Stairway har också knutit till sig Jan Edling och Marianne Hjertstrand som associerade konsulter. Jan Edling, som har en bakgrund på Vinnova och LO, är en av Sveriges främsta utredare och samhällsanalytiker. Marianne Hjertstrand har en bakgrund som journalist på Aktuellt och som PR-konsult och kommunikationsdirektör inom medicin och hälsa.

- Det finns ett mycket stort intresse för den växande gruppen äldre från företag, organisationer och myndigheter. Vi ska därför se till att byrån kan växa snabbt med fler konsulter.

- Namnet Stairway har vi valt därför att det helt enkelt står för livstrappan.

Mer information om grundarna Björn Sundberg och Anders Lundkvist se här – http://www.stairwaypr.se/om-oss/

stairwaypr.se

Stairway
Besöksadress: Riddargatan 17D, 3tr
Orgnr: 969762-8163

Anders Lundkvist, 070-723 53 90
Björn Sundberg, 070-587 26 81

bjorn.sundberg@stairwaypr.se
anders.lundkvist@stairwaypr.se
marianne.hjertstrand@stairwaypr.se
jan.edling@stairwaypr.se

Stairway PR&Communications ger rätt verktyg till insikt, handling och dialog kring hälsa samt äldres behov och villkor. Stairway ökar möjligheten att överleva och påverka marknadens utveckling genom omfattande egen research och skicklighet i kommunikation, teknologi och public affairs. Stairway är baserat i Stockholm och agerar själva och genom nätverk av erfarna rådgivare och experter.

Taggar: