Kökstrender 2011: Stor diskho och måttbeställd diskbänk för mera bakglädje!

Report this content

Trenden i köket går nu mot en måttbeställd diskbänk med en enda stor diskho i köket som förenklar diskningen efter den bakfeber som råder i de svenska hemmen. Stala lyssnar på det moderna livets behov och de krav som ställs på dagens kök och gör den populära serien Stala Seven ännu mer personlig.

Bakning fortsätter att växa som intresse och alla som någon gång har diskat en bakplåt vet att det inte är alla diskhoar som gör diskningen enkel. Även trenden med färdiga matkassar fortsätter att växa även det kommande året och vi lagar mer rustik mat. Vi gör både långkok och bakar vårt eget bröd . Istället för att ha två hoar kompletteras nu en enda stor ho istället med avrinningskärl och skärbrädor för att lättare kunna anpassas till den bak- och matlagningstrend som råder. De nya köksvanorna ställer andra krav på våra kök och för att kunna möta de förändrade behoven blir nu Stalas populära sortiment av måttbeställda diskbänkar, Kitchen Worktops, ännu mer flexibla.

Stala har gjort diskbänken till en del av inredningsdesignen i köket utan att göra avkall på funktion och har skapat mångsidiga tillbehör som förenklar arbetet. Genom det användarvänliga planeringsprogrammet kan man skräddarsy sin diskbänk efter de egna behoven i upp till 250 000 kombinationer. Man kan välja olika typer av hoar, kantprofiler, bredd på bänk och tjocklek på kant och kombinera med de tillbehör som passar bäst, som skärbrädor, silikonunderlägg eller snygga krukor i keramik. Stalas diskbänkar finns i längder från 50 cm till 300 cm.

Gå gärna in på Stalas planeringsprogram och designa en diskbänk efter just dina behov: www.stala.com/Svenska/Planeringsprogram

Prisexempel för E Seven i olika längder:

E Seven diskbänk, längd 1400 mm, pris 4.573 SEK

E Seven diskbänk, längd 2500 mm, pris 5.502 SEK

För mer information och pressbilder kontakta:

Johanna Strömberg, Prat PR Tel:08 545 152 41, 0722 52 81 52, johanna.stromberg@prat.se

Mari Tuomisto, marknadsföringsdirektör Stala OY, Finland Tel:+358 3 882 11 41, +358 50 331 31 89 mari.tuomisto@stala.comPatrik Kilander, försäljningschef Sverige Tel: 070 592 75 10

Stala OY är ett finskt familjeföretag som grundades 1972. De bygger nu ett starkt internationellt varumärke inom köksinredning. Stala har gjort diskbänken till en del av inredningsdesignen i köket och nu har Stala även tillbehören som förenklar matlagning, dukning och bakning. Stalas styrka är en innovativ, användarbaserad design i kombination med måttanpassade produkter och enkla planeringsprogram. Sverige är den största exportmarknaden före Norge, Danmark, Holland, Belgien, Storbritannien och Ryssland. www.stala.com

Taggar: