Stalands Möbler – Årets Möbelhandlare 2010...

Report this content

Onsdagen den 5 maj utsåg Föreningen Sveriges Möbelhandlare och branschtidningen Möbler & Miljö Stalands Möbler i Stockholm till Årets Möbelhandlare 2010. Utmärkelse, diplom och ett pris på 10 000 kronor, togs emot av vd Mats Gullborn vid Sveriges Möbelhandlares årsmötesmiddag på restaurang Stallmästaregården i Stockholm. Juryns motivering lyder: ”Stalands Möbler har genom sitt nytänkande lyckats skapa ett modernt företag med kunnig personal och ett brett sortiment präglat av kvalitet och förtroende. Företagets strategiska val av butikslägen har bidragit till dess unika ställning inom svensk möbelhandel.” - Det känns fantastiskt roligt säger Mats Gullborn om utmärkelsen, extra kul eftersom vi snart firar 65 år i branschen och på intet sätt känner oss pensionsmässiga – utan precis tvärtom som i juryns motivering satsar på att vara nytänkande och ett självklart val för alla möbelintresserade stockholmare. ...öppnar sin nionde butik i Nacka den 12 maj. På onsdag den 12 maj öppnar Stalands Möbler sin nionde butik i Stockholmsområdet i Järla Sjö i Nacka. Den nya butiken är inrymd i AB de Lavals Ångturbins gamla gjuteri från 1917 som nu förvandlats till ett 3 500 kvm stort heminredningshus fyllt av möbler, god design och inspiration. I företagsgruppen ingår Interiörbutiken med det bästa av skandinavisk design, de tre Duxianabutikerna på Götgatan, Östermalmstorg och i Täby. Dessutom ingår Möbelland i Slagsta och Svenska Hem AB i Mölndal. Stalands Möbler ingår i fackhandelskedjan Svenska Hem som består av 32 inredningshus över hela landet, från Luleå i norr till Malmö i söder. För mer information om Stalands Möbler och utnämningen av Årets Möbelhandlare 2010, kontakta Mats Gullborn på 08-702 78 14 eller matsg@stalands.se.

Taggar: