Anders Svensson, ny chefredaktör för Hallands Nyheter

Anders Svensson tillträder som ny chefredaktör för Hallands Nyheter. Han efterträder AnnaKarin Lith och kommer närmast från tjänsten som tf. redaktionschef på Hallandsposten och tf. chefredaktör på Hallands Nyheter.

- Anders är journalist i botten och har under många år arbetat med stora förändringsprojekt i mediebranschen. Hans långa erfarenhet av både redaktionellt arbete och ledningsarbete är en stor tillgång när han nu tar över rollen som chefredaktör på Hallands Nyheter, säger Boine Gepertz, VD Mediabolaget Västkusten och Mediabolaget i Halland AB. - Cirkeln sluts eftersom jag faktiskt jobbade som journalist under tre år på Hallands Nyheter i början av min karriär. Nu ser jag fram emot en spännande tid med många utmaningar där vi tillsammans, på bästa sätt, ska förvalta och utveckla den fantastiska potential som Hallands Nyheter har, kommenterar Anders Svensson. Anders Svensson tillträder sin tjänst 2009-08-10