Boine Gepertz blir ny vd för Mediabolaget Västkusten och Mediabolaget i Halland

Styrelsen i Mediabolaget Västkusten och styrelsen i Mediabolaget i Halland har enhälligt beslutat att utse Boine Gepertz till ny vd för Mediabolaget Västkusten AB och operativ vd i Mediabolaget i Halland AB. Boine Gepertz kommer att ingå i Stampen-gruppens koncernkoordinationsgrupp och tillträder sin tjänst senast sommaren 2009.

Boine Gepertz, som är civilekonom, lämnar en befattning som vd på Nya Wermlands-Tidningen. Tidigare har också Boine innehaft tjänsterna som ekonomidirektör och vice vd på Nya Wermlands-Tidningen. Förutom lång erfarenhet från tidningsbranschen har han också en gedigen erfarenhet från industrin och har bl a varit finans- och ekonomidirektör för Valmets representation i Kina.

- Boine Gepertz har en gedigen bakgrund. Han har lång ledarerfarenhet från både medie- och industrisidan vilket kommer att stärka bolaget i det tillväxtarbete som nu pågår. Mediabolaget Västkusten är en organisation med starka varumärken och stora förutsättningar, säger Tomas Brunegård, ordförande i Mediabolaget Västkusten och koncernchef i Stampen AB.

Som tidigare meddelats kommer Göran Johansson, nuvarande vd för Mediabolaget i Halland AB, att gå i pension.

För ytterligare information, kontakta Tomas Brunegård, styrelseordförande i Mediabolaget Västkusten, 0705-62 44 00.