Lena Larsson blir ny VD för Promedia

​Styrelsen i Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB har idag utsett Lena Larsson till ny VD. Promedia är ett affärsområden som ingår i Stampen-gruppen .

Lena Larsson, som är civilekonom, lämnar en befattning som VD på Värmlands Folkblad där hon varit sedan 2007. Lena har en lång erfarenhet från ledande befattningar inom industri och handel och har också ledarerfarenhet från akademin där hon innehaft en tjänst som universitetsdirektör på Karlstad Universitet.

Lena Larsson har idag en rad betydelsefulla styrelseuppdrag inom den lokala näringen i Värmland och utsågs till Årets Chef 2010 av tidningen Chef. Lena sitter också i styrelserna för TU och Medieföretagen. Hon tillträder sin tjänst under våren 2011.

-Vi är väldigt glada över att det blir just Lena Larsson som kommer att ta över rodret i Promedia. Hon har en mycket gedigen bakgrund med en bred ledarerfarenhet från flera områden. Promedia är en organisation med många starka lokala varumärken där var och en har en har en betydande position på respektive marknad. Lena kommer att leda verksamheten med sikte på tillväxt och utveckling, säger Tomas Brunegård, styrelseordförande i Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB och koncernchef i Stampen-gruppen.

För ytterligare information, kontakta Tomas Brunegård, styrelseordförande i Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB och koncernchef i Stampen-gruppen, 0705-62 44 00.

Mediebolaget Promedia i Mellansverige AB omfattar 14 starka lokaltidningar i området Mälardalen, Närke och Bergslagen. Titlarna är Arboga Tidning, Avesta Tidning, Bärgslagsbladet, Fagersta-Posten, Karlskoga-Kuriren, Länstidningen Södertälje, Motala&Vadstena Tidning, Nerikes Allehanda, Norrtelje Tidning, Nynäshamns Posten, Sala Allehanda, Södertälje Posten, VLT och Örebroar’n. I Promedia ingår även verksamheter inom distribution och digital kommunikation. Promedias tre största ägare är Eskilstuna-Kuriren, MittMedia och Stampen. Promedia är en del av Stampen-gruppen.

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. För mer information: www.stampen.com