Stampen Media Partner expanderar och blir delägare i Wallstreet Media

​Stampen Media Partner blir delägare i Wallstreet Media AB, en av Sveriges största aktörer inom utomhusreklam. Wallstreet erbjuder attraktiva annonsplatser i 30 städer på lokaltrafik och i parkeringshus, på 26 flygplatser i Sverige, samt på Flygbussarna.

Wallstreet grundades 2002 och har sedan dess varit en utmanare till både Clear Channel och JC Decaux vad gäller utomhusreklam. Bolaget har sedan start uppvisat en kraftig tillväxt och omsätter idag närmare 80 mkr med 25 anställda fördelade på ett huvudkontor i Göteborg, samt säljkontor på ett antal orter runt om i Sverige.

- Investeringen i Wallstreet ger Stampen Media Partner en stark position inom utomhusreklam och bolaget är en härlig utmanare i branschen både vad gäller att utveckla nya annonsformat och att införa digitala annonslösningar, säger Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner.

- Vi ser fram emot samarbetet med Stampen. Att verka tillsammans med en av Sveriges ledande mediekoncerner kommer naturligtvis att stärka vårt erbjudande och ge oss många nya spännande affärsmöjligheter, säger Christian Eriksson, VD och en av grundarna till Wallstreet. Övriga grundare är Christian Cullin och Johan Jörneman.

Inom Stampen Media Partner kommer Wallstreet Media AB och dess dotterbolag att fungera som ett fristående verksamhetsområde där Pelle Mattisson och Lars Rundblom, marknadsdirektör Stampen, tillträder som styrelseledamöter. Tillsammans med Stampens övriga verksamheter kommer bolaget framöver att vara väl positionerat för att ta marknadsandelar både på den lokala och nationella annonsmarknaden.

För mer information, kontakta:
Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner, 0705 – 80 06 57
Christian Eriksson, VD och en av grundarna till Wallstreet Media AB, 0767 – 67 68 01

För mer information om Stampen Media Partner och Wallstreet Media:
www.stampenmediapartner.se och www.wallstreetmedia.se

Stampen Media Partner är ett affärsområde inom Stampen-gruppen med ansvarar för koncernens expansion inom tillväxtmedier. Varje vecka når affärsområdet cirka 1,4 miljon svenskar via Familjeliv, SvenskaFans, Devote, Bröllopstorget, Odla.nu och Katshing. Inom affärsområdet ingår även Mobiento som utsetts till en av världens tre bästa byråer inom mobil marknadsföring, Adiento som säljer mobila annonslösningar, uppdragspublicisten Appelberg Publishing Group, webb-tv produktionsbolaget Dobb Production och internetkonsulten Adeprimo. Totalt omsätter affärsområdet närmare 400 mkr och har 170 anställda på kontor i Sverige, Norge, Finland, USA och Polen.

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. För mer information: www.stampen.com