Stampen Media Partner satsar vidare på e-handel och blir delägare i Katshing

Stampen Media Partner blir delägare i Katshing, Sveriges största återförsäljare på webb
av mobiltelefoner och tillhörande tjänster. Med fokus på e-handel som möjliggör personlig försäljning, till både konsument och företagsmarknad, har Katshing tagit en ledande position i branschen som partner till samtliga större mobiltillverkare och mobiloperatörer.

Katshing grundades i Halmstad år 2003 och har idag kontor i Falkenberg och Göteborg. Bolaget omsätter årligen ca MSEK 100, har 13 anställda och huvudägare är Ledstiernan. Hörnstenarna i verksamheten är att alltid hålla extremt låga priser kombinerat med en oslagbar kvalitets- och servicenivå.

-Stampen Media Partner ser investeringen i Katshing som ett naturligt steg i utvecklingen av vårt affärsområde för entreprenörer och tillväxtbolag inom digitala medier. Vi ser att vi kan hjälpa e-handelsbolag att utvecklas ännu snabbare än vad som är möjligt på egen hand. Genom bolagen som ingår i Stampen Media Partner och de övriga affärsområdena i Stampen-gruppen kommer vi att hitta många spännande gemensamma projekt, säger Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner.

- Vi har utvecklat en e-handelsplattform i världsklass. Flera år av bäst i test (enligt tidningen Mobil) samt vår tillväxt är bevis på att vårt erbjudande efterfrågas av kunder och företag. Det ger oss en stark tro på framtiden och när Stampen Media Partner går in som en ny delägare ger det ännu bättre möjligheter att utveckla marknadsföring, tjänster och nya kanaler, säger Anders Steen, Koncernchef Katshing.

För mer information, kontakta:
Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner, 0705 – 80 06 57
Anders Steen, Koncernchef Katshing, 0707 – 17 56 00
Simon Granit, Styrelseledamot Katshing och Investment Manager Ledstiernan, 0705 – 88 43 22

Stampen Media Partner är ett affärsområde inom Stampen-gruppen och ansvarar för koncernens närvaro inom digital media samt erbjuder företag stöd i utvecklingen av egna mediekanaler. Varje vecka når affärsområdet cirka 1 miljon svenskar via Familjeliv, SvenskaFans med Fan-TV, Bröllopstorget, Odla.nu och Myblock. Inom affärsområdet ingår även Mobiento som utsetts till en av världens tre bästa byråer inom mobil marknadsföring, Adiento som säljer mobila annonslösningar, uppdragspublicisten Appelberg Publishing Group samt webb-tv produktionsbolaget Dobb Production.

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. Stampen äger också interaktiva mötesplatser, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. www.stampen.com