V-TAB tar över STC:s anläggningar

Stampen-ägda tryckerikoncernen V-TAB köper konkursboet efter Svenska Tryckcentralen AB. Uppgörelsen med konkursförvaltaren blev klar den 7 september och övertagandet sker en vecka senare, den 14 september.

- Vi har länge haft som mål att bredda vår verksamhet och kunna erbjuda våra kunder även heatset-tryckning. STC:s anläggning i Södertälje ligger bra till för oss och blir ett välkommet tillskott i V-TAB:s utbud, säger VD Peder Schumacher. STC gick i konkurs den 14 augusti och omfattade vid konkurstillfället förutom anläggningen i Södertälje även ett tidningstryckeri i Vällingby och ett kombinerat rulloffset- och boktryckeri i Avesta. - Vi kommer under den här veckan att genomföra förhandlingar och informera berörd personal. Vårt mål är att den 14 september vara helt klara med på vilket sätt verksamheten skall drivas, säger Peder Schumacher. V-TAB är Nordens största tryckerikoncern och har före köpet av STC nio produktionsanläggningar i Sverige.