Adeprimo blir en del av Stampen Media Partner

​Stampen samlar sitt befintliga ägande i Adeprimo till affärsområdet Stampen Media Partner. Därmed flyttar Stampen Media Partner fram sin position som affärspartner till företag med behov av effektiva kommunikationslösningar i egna digitala kanaler.

Adeprimo är en digital byrå med fokus på att skapa nya intäkter och varumärkesvärden inom den digitala arenan. Adeprimo har 37 anställda och kontor i Östersund, Örebro och Vasa (Finland). De senaste åren har bolaget varit drivande i utveckling av en gemensam webb- och mobilplattform för 47 av Sveriges dagstidningar på uppdrag av sin tidigare ägare, utvecklingsbolaget mktmedia AB. Bland Adeprimos största kunder inom marknadsföring, teknisk plattform och webbförsäljning återfinns även SkiStar. Utöver Stampen utgörs ägandet som tidigare av tidningskoncernerna Mittmedia AB, Eskilstuna-Kuriren AB och Lidköpingspress AB.

– Adeprimo har de senaste åren visat att de är en riktigt stark partner till företag som vill utveckla sina digitala marknads- och försäljningskanaler, säger Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner.

Adeprimo kommer att ingå i Stampen Media Partners satsning på företagsegna kanaler och verka tillsammans med systerföretag såsom Appelberg, Mobiento och Dobb Production.

– Det känns väldigt bra att verka tillsammans med några av Sveriges spjutspetsföretag och därmed bli en starkare partner till företag som vill utveckla egna mediekanaler. Det skapas spännande samarbetsmöjligheter när expertis inom redaktionell kommunikation och olika digitala mediekanaler kommer närmare varandra, säger Mattias Rosberg, VD Adeprimo.

För mer information, kontakta:
Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner, 0705 – 80 06 57
Mattias Rosberg, VD Adeprimo, 0767 – 71 58 01

För mer information om Stampen Media Partner och Adeprimo:
www.stampenmediapartner.se och www.adeprimo.se

Stampen Media Partner är ett affärsområde inom Stampen-gruppen och ansvarar för koncernens närvaro inom digital media samt erbjuder företag stöd i utvecklingen av egna mediekanaler. Varje vecka når affärsområdet cirka 1 miljon svenskar via Familjeliv, SvenskaFans med Fan-TV, Bröllopstorget, Odla.nu och Myblock. Inom affärsområdet ingår även Mobiento som utsetts till en av världens tre bästa byråer inom mobil marknadsföring, Adiento som säljer mobila annonslösningar, uppdragspublicisten Appelberg Publishing Group samt webb-tv produktionsbolaget Dobb Production.

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. För mer information: www.stampen.com