Björn Eriksson: ”Blir förbannad om ordet supporter är negativt”

Han träffar supporterrepresentanter från Stockholmsklubbarna var sjätte vecka. Han gillar inte polisnotor. Han vill tina upp frusna relationer mellan polis och fans. Björn Eriksson, regeringens nationella samordnare mot huliganism, gästade i dag 08 Fotboll.

”Man ska inte ta död på supporterkulturen för att man jagar huliganer”, påpekade han.

Här är dagens program:

08 Fotboll spelas in en gång i veckan under säsong och synar AIK, Djurgården och Hammarby. Tidigare i höst fick serien Expressens pris för bästa webb-tv-program 2012 i samband med Kristallen-seminarierna.

Björn Johnson är redaktör och programledare för 08 Fotboll. Dobb producerar serien för FanTV och programmen ligger ute på SvenskaFans.com.

Tidigare program:

Frederic Pavlidis
chefredaktör SvenskaFans.com
Tfn: 0706 50 53 04

Björn Johnson
programledare och redaktör
Tfn: 0708 41 9 21

SvenskaFans.com, av fans för fans, är Sveriges största sportcommunity med över 300.000 unika besökare i veckan på webben och i mobilen. Sajten har funnits i sedan år 2000 och blev nyligen utsedd till Sveriges bästa sportsajt för femte gången av tidningen Internetworld. I Stampen Sports Media ingår även produktionsbolaget Dobb som producerar målgruppsanpassad TV för alla plattformar. I portföljen har man bland annat dokumentärserien "Blågula drömmar" som gick på SVT under 2011.

Stampen-gruppen är en av Sveriges största mediekoncerner med ambitionen att driva utvecklingen i branschen. Inom Stampen finns flertalet stora mediehus, Nordens största tryckerikoncern V-TAB och Stampen Media Partner med starka positioner inom digitala medier, kommunikationstjänster och utomhusreklam. Stampen omsätter närmare 6 miljarder kronor.