Devote.se fortsätter växa och storsatsar på redaktionellt innehåll

Bloggplattformen Devote.se har under senaste året vuxit från 350.000 unika besökare i veckan till 560.000 och gör nu en storsatsning på sitt redaktionella innehåll. En del av satsningen är rekryteringen av bloggprofilen Michaela Forni som chefredaktör.

Devote.se är den snabbast växande sajten i segmentet unga kvinnor. Samtidigt som rapporter om att traditionella tjejtidningar rasar så har Devote.se vuxit med över 200.000 unika besökare på 12 månader.

- Bloggosfären växer så det knakar och intresset för vad bloggarna producerar ökar dramatiskt trots belackarnas profetior. Vi har marknadens bästa tjänst och är bra positionerade - det tillkommer runt 300 nya bloggare i nätverket varje dygn säger Staffan Ekberg, vd på Devote.se.

Sajtens bloggverktyg rankas som ett av världens bästa och nu gör företaget, som i somras förvärvades av Stampen Media Partner, en kraftsamling på sitt redaktionella innehåll.

- Bloggosfären är oerhört fragmentiserad och det finns ett stort behov av att samla händelser och nyheter på ett ställe. Vi vill vara lokaltidningen i bloggosfären och publicera nyheter som är relevanta för målgruppen. Vi märker att vi är rätt ute och har sett ett lavinartat ökat intresse för vårt redaktionella material.

För att stärka redaktionen anställer nu Devote.se bloggveteranen Michaela Forni som chefredaktör. Michaela har tidigare arbetat skribent, dj, krönikör och ses under våren i TV3s Glamourama.

- Det ska bli fantastiskt roligt och utmanande att driva Devote.se framåt samt att få ansvara över det redaktionella materialet på en sajt med så otroligt många besökare säger Michaela Forni.

För mer information, kontakta:

Staffan Ekberg, VD Devote, 0733 – 43 91 91

För mer information om Stampen Media Partner och Devote:
www.stampenmediapartner.se och www.devote.se

Stampen Media Partner är ett affärsområde inom Stampen-gruppen och ansvarar för koncernens närvaro inom Social Media (Familjeliv, SvenskaFans, Bröllopstorget, Myblock), Corporate Media (Appelberg, Adeprimo, Dobb Production), Mobile Media (Mobiento, Adiento, Tulo) och Retail Media (Katshing, Odla.nu). Totalt omsätter bolagen ca 300 mkr och har 170 anställda på kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Polen, USA och Kina.

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. För mer information: www.stampen.com