Mobiento satsar på internationell tillväxt – anställer ny VD

​1 januari 2011 tillträder Johanna Fagrell Köhler som VD för den mångfaldigt prisbelönta mobilbyrån Mobiento. Målsättningen är att göra Mobiento till en ledande spelare även internationellt.

Mobiento har haft stora framgångar i Norden, och står nu inför en ny fas av tillväxt och möjligheter på den internationella marknaden. Per Holmkvist, grundare och VD sedan starten, väljer nu att avgå för att i en rådgivande roll helt kunna fokusera på kund- och affärsutveckling.

Som ny VD tillträder Johanna Fagrell Köhler. Johanna har 15 års erfarenhet av digital kommunikation och snabbväxande företag. Under de senaste fem åren har hon varit verksam som koncernchef och byggt upp den börsnoterade kommunikationskoncernen ONE Media.

”Mobiento har en rad globala varumärken som kunder. Målet med expansionen är att Mobiento skall finnas tillgängligt för sina kunder på deras viktigaste marknader. Jag ser verkligen fram emot att jobba med Mobiento som har haft så stor framgång med sin affärsmässighet och kreativitet kombinerade med tekniskt kunnande,” säger Johanna Fagrell Köhler, tillträdande VD för Mobiento.

”Efterfrågan på kvalificerad kunskap inom mobil marknadsföring ökar konstant och nu är det dags för Mobiento att ta ytterligare ett steg på vägen. Johanna har den erfarenhet och bakgrund som Mobiento behöver för att nå våra långsiktiga mål.” säger Pelle Mattisson, VD Stampen Media Partner och styrelseordförande i Mobiento.

För mer information kontakta:
Pelle Mattisson, VD Stampen Media Partner, 0705-800657
Johanna Fagrell Köhler, tillträdande VD Mobiento, 0734-100550

Om Mobiento
Mobiento är marknadsledande i Norden inom mobil marknadsföring och har kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och New York (nov 2010). Mobiento är det enda företag i världen som varit nominerat alla år sedan 2005 då MMA Awards genomfördes för första gången. Mer information: www.mobiento.com

Om Stampen Media Partner
Stampen Media Partner är ett affärsområde inom Stampen-gruppen med ansvar för koncernens expansion inom tillväxtmedier. Varje vecka når affärsområdet cirka 1,5 miljon svenskar via Familjeliv, SvenskaFans, Devote, Bröllopstorget, Odla.nu och Katshing. Inom affärsområdet ingår även Mobiento som utsetts till en av världens tre bästa byråer inom mobil marknadsföring, Adiento som säljer mobila annonslösningar, uppdragspublicisten Appelberg Publishing Group, webb-tv produktionsbolaget Dobb Production, internetkonsulten Adeprimo och utomhusreklamföretaget Wallstreet Media. Totalt omsätter affärsområdet ca 400 mkr och har 200 anställda på kontor i Sverige, Norge, Finland, USA och Polen.

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. www.stampen.com