Stampen Media Partner blir delägare i Familjeapoteket.se

​Stampen Media Partner blir delägare i Familjeapoteket.se som erbjuder receptfria läkemedel med kvalificerad rådgivning via farmaceuter och en expertpanel. Nästa steg blir receptbelagda läkemedel med hemleverans.

Företaget grundades 2004 av Louise Jansson och Susanne Söderberg. Under 2008 breddade Familjeapoteket.se sin ägarkrets och idag är Sjätte AP-fonden huvudägare i bolaget. Målsättningen är att bli Nordens ledande internetapotek genom att erbjuda ett brett och heltäckande sortiment kombinerat med en hög nivå på rådgivning och service gentemot kunderna.

- Vår satsning på e-handel bygger på att Stampens mediehus tillsammans har en stark relation med ungefär halva Sveriges befolkning och att vi därför kan hjälpa e-handelsbolag att utvecklas ännu snabbare än vad som är möjligt på egen hand. I dagsläget är vi engagerade i Odla.nu, Katshing.se och Familjeapoteket.se och vi ser fram emot att välkomna fler nischade e-handlare till oss framöver, säger Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner.

- Med Stampen som delägare får Familjeapoteket.se en erfaren aktör som är duktig på kundrelationer och genom samarbetet med Stampens mediekanaler når Familjeapoteket.se ut med sitt budskap till en ännu större målgrupp, säger Adam F Laurén, tf vd Sjätte AP-fonden.

För mer information, kontakta:
Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner, 0705 – 80 06 57
Adam F Laurén, tf vd Sjätte AP-fonden, 031-741 10 00
Anders Nordqvist, VD Familjeapoteket.se, 08-750 92 20

För mer information om Stampen Media Partner och Familjeapoteket:
www.stampenmediapartner.se och www.familjeapoteket.se

Stampen Media Partner är ett affärsområde inom Stampen-gruppen med ansvarar för koncernens expansion inom tillväxtmedier. Varje vecka når affärsområdet cirka 1,5 miljon svenskar via Familjeliv, SvenskaFans, Devote, Bröllopstorget, Odla.nu och Katshing. Inom affärsområdet ingår även Mobiento som utsetts till en av världens tre bästa byråer inom mobil marknadsföring, Adiento som säljer mobila annonslösningar, uppdragspublicisten Appelberg Publishing Group, webb-tv produktionsbolaget Dobb Production, internetkonsulten Adeprimo och utomhusreklamföretaget Wallstreet Media. Totalt omsätter affärsområdet drygt 400 mkr och har 200 anställda på kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och USA.

Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. För mer information:
www.stampen.com