Sveriges största modesajt Devote.se blir en del av Stampen Media Partner

​Stampen Media Partner blir huvudägare i Sveriges största och snabbast växande sajt inom mode och skönhet – Devote.se. Därmed flyttar Stampen Media Partner fram sin position inom sociala medier och når nu varje vecka 1,4 miljoner engagerade svenskar inom familj, sport, bröllop, trädgård, mode och skönhet.
Devote.se är en bloggplattform som erbjuder gratis utrymme och funktionalitet till alla som vill skriva en blogg inom livsstil, mode och skönhet. Verktyget är egenutvecklat och rankas som ett av de bästa som finns på marknaden. Företaget grundades 2006 och med över 400,000 unika besökare per vecka var sajten den som hade störst organisk tillväxt i Sverige 2009 (KIA index). På Devote bloggar över 70,000 personer, huvudsakligen tjejer i åldern 15-35 år, varav några av bloggarna är bland Sveriges mest populära.

– Devote har tagit en stark position bland unga kvinnor, framför allt i kategorin mode & skönhet. Vi värdesätter framförallt styrkan i att innehållet helt och hållet skapas gemensamt av användarna.
Det är de som har bäst koll på vad som gäller idag och imorgon, säger Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner.
Devote kommer att verka tillsammans med andra ledande sajter inom Stampen Media Partner såsom Familjeliv.se, SvenskaFans.com, Odla.nu, Brollopstorget.se och Katshing.se.
– Det känns väldigt bra att komma in i ett nätverk med några av Sveriges spjutspetsföretag inom sociala medier som förstår vad det innebär att utveckla media på användarens villkor och samtidigt skapa digitala affärer. Nu ser jag fram emot att ta Devote till nästa nivå och fortsätta erbjuda marknadens bästa bloggprodukt för användare och annonsörer, säger Staffan Ekberg, VD Devote.

Pelle Mattisson, VD och affärsområdeschef Stampen Media Partner, 0705 – 80 06 57
Staffan Ekberg, VD Devote, 0733 – 43 91 91

För mer information om Stampen Media Partner och Devote:
www.stampenmediapartner.se och www.devote.se

Stampen Media Partner är ett affärsområde inom Stampen-gruppen och ansvarar för koncernens närvaro inom Social Media (Familjeliv, SvenskaFans, Bröllopstorget, Myblock), Corporate Media (Appelberg, Adeprimo, Dobb Production), Mobile Media (Mobiento, Adiento, Tulo) och Retail Media (Katshing, Odla.nu). Totalt omsätter bolagen ca 300 mkr och har 170 anställda på kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Polen, USA och Kina.
_________________________________________________________________________________
Stampen-gruppen är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. För mer information: www.stampen.com