Försäljningsstart för Leadcaller i Storbritannien och Irland

Report this content

Star Innovation Group AB (publ) ("Star Innovation") portföljbolag Leadcaller öppnar idag upp försäljning av bolagets unika erbjudande i Storbritannien och Irland.

Jesper Starander, VD för Star Innovation, har tillsammans med Jonas Wenzel, VD för Leadcaller, ingått ett strategiskt samarbete med Mats Forsgren, VD för Growth Gen för att lansera Leadcaller på de Brittiska öarna.

Mats Forsgren har tidigare försäljningschefsroller på LinkedIn och PluralSight och säger i ett uttalande att Growth Gen är stolta över sin nya roll som officiell representant för Leadcaller i Storbritannien och Irland. Vidare säger han att detta partnerskap utnyttjar Growth Gens marknadsexpertis och etablerade nätverk för att introducera Leadcallers innovativa lösningar för en bredare publik. Samarbetet markerar en betydande milstolpe i Leadcallers tillväxtresa och belyser Growth Gens engagemang för att föra ledande nordiska innovationer till nya marknader säger Mats Forsgren, VD på Growth Gen, avslutningsvis.

Vår både beprövade och bevisade affärsmodell där vi investerar "smart kapital" i våra portföljbolag och därigenom kan tillföra värdeadderande  kompetens, affärsutveckling och nätverk har i detta fall burit frukt redan, säger Jesper Starander, VD för Star Innovation. Därtill adderar vi positivt kassaflöde till både Leadcaller och Star Innovation vilket gör oss till ett unikt innovations- och investmentbolag i Sverige. Vi ser nu fram emot en aggressiv tillväxtresa för Leadcaller på de Brittiska öarna vilket gynnar alla parter i vårt samarbete och stärker Star Innovations finansiella grund inför den stundande börsnoteringen i höst, säger Jesper Starander, VD i Star Innovation, avslutningsvis.

För kontakt och mer information, besök nedan webbplatser:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Star Innovation Group AB (publ), Jesper Starander, VD

jesper.starander@sigab.eu