Huvudägaren ökar sitt aktieinnehav i Star Innovation inför kommande notering

Star Innovation Group AB (publ) (”Bolaget”) grundare Jesper Starander har förvärvat ytterligare 467.375 B-aktier, motsvarande, 10,13 procent av bolagets utomstående aktier. Totalt uppgår Jesper Staranders innehav nu till 3.412.717 aktier via sitt juridiska bolag Star Innovation Holding AB, vilket motsvarar 74,03 procent av bolagets totala aktier. Bolaget kommer även att offentliggöra ett IPO-erbjudande under september månad. Teckningserbjudande kommer att uppgå till ca 1.000.000 nyemitterade aktier och syftet är att få en bredare ägarstruktur i bolaget vilket i sin tur kommer skapa en förbättrad aktielikviditet för handel med bolagets aktie.

"När möjligheten nu fanns att förvärva en större aktiepost i bolaget från en av våra partners så var de en självklarhet för mig då min tilltro till bolaget och våra underliggande verksamheter är 200%", säger Jesper Starander, VD och grundare i Star Innovation Group AB (publ).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jesper Starander, VD, Star Innovation Group AB (publ)
jesper.starander@starinnovation.se

Star Innovation Group AB (publ) är ett innovations- och investmentbolag med fokus på svenska tillväxtbolag och bolaget bedriver en aktiv kapitalförvaltning av både onoterade och noterade värdepapper i syfte att uppnå en hög direktavkastning på eget kapital. Läs mer om bolagets verksamhet på www.starinnovation.se.