Kommuniké från extra bolagsstämma i Star Innovation Group AB (publ) den 21 augusti 2024

Star Innovation Group AB (publ) höll under onsdagen den 21 augusti 2024 extra bolagsstämma varvid följande beslut fattades. Kallelse till extra bolagsstämma finns tillgänglig på bolagets webbplats, www.starinnovation.se.

Beslut om antal styrelseledamöter, val av styrelseledamot och beslut om styrelsearvode

Stämman beslutade, i enlighet med aktieägarens Star Innovation Holding AB:s förslag, att styrelsen ska bestå av fyra styrelseledamöter utan suppleanter. Vidare beslutade stämman att välja Tarja Kälvelid till ny ordinarie styrelseledamot och gav i samband med detta aktieägare Star Innovation Holding AB mandat till att bestämma vilka styrelsearvoden som ska utgå till sittande styrelse för verksamhetsåret.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jesper Starander, VD, Star Innovation Group AB (publ)
Masthamnsgatan 21, 413 29 Göteborg
+46 (0)735 12 64 40 | www.starinnovation.se

Star Innovation Group AB (publ) är ett innovations- och investmentbolag med fokus på svenska tillväxtbolag och bolaget bedriver en aktiv kapitalförvaltning av både onoterade och noterade värdepapper i syfte att uppnå en hög direktavkastning på eget kapital. Läs mer om bolagets verksamhet på www.starinnovation.se.