Mortal Online går live på Steam

Vi har nu sammanställt det sista steget inklusive testfasen. Fokus har varit att finslipa på de områden som berör både nya och befintliga spelare i form av buggar och irritationsmoment.

Vi har fått klartecken från Steam, som kommer att sätta igång vår försäljning på Steam idag, måndagen den 31e augusti kl 18:00 och vi ser med spänning fram emot denna efterlängtade release. Det kommer aktiviteter för Mortal Online på Steam, bl a event och streaming, för att visa upp spelet för andra spelare.

Även en ny trailer för Mortal Online, som kort sammanfattar en del av vad man kan göra och se i spelet, släpps på Youtube och Steam. Vi kommer vidare satsa mer på att synas på olika sätt, nu när spelet är på den nivå vi önskar, för att nå ut till de som aldrig hört talas om Mortal Online. Steam kommer hjälpa oss att sprida spelet till de som är intresserade av denna genre.

Målet är nu att få så många som möjligt att hitta Mortal Online som ligger rätt i ”tiden” för att finnas på Steam. Det finns en del populära spel som innehar liknande features som Mortal Online men som inte är mmorpg. Skillnaden är avsaknaden av (mmo) massively multiplayer onlinestöd. Dvs spelarna behöver inte köa eller hitta olika spelservers, som vanligt vis är mellan 50-100 spelare per server för att ta del av ett och samma spel, där vi erbjuder tusentals spelare. Om vår server blir full kommer vi att bygga ut världen för att kunna hantera fler samtidigt. Det ska till en stor aktiv spelarbas för att konstant nå vårt nuvarande tak på antal spelare online på samma gång. Beroende på intresset nu efter Steamreleasen kommer vi fokusera på nästa features som många spelare är intresserade av samt vid behov fortsätta bygga ut världens storlek. Det som många uppskattar är just vår konstanta vidareutveckling av spelet med många kommande features. Vi har skaffat oss en god bild av vad spelarna söker närmast efter Steam, som vi kommer fokusera på.

Henrik Nyström,

styrelseledamot och VD
Star Vault AB
216 10 Limhamn
E-post:  info@starvault.se
Hemsida:  www.starvault.se

Star Vault är ett spelutvecklingsbolag baserat i Malmö/Limhamn. Bolaget utvecklar i dagsläget ett onlinespel, med namnet Mortal Online, inom genren Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG).

Taggar: