Star Vault genomför ytterligare test av Mortal Online 2 med start idag den 6 september

Star Vault AB (publ)(”Star Vault” eller ”Bolaget”) meddelar att ett sista planerat test av spelet Mortal Online 2 kommer att påbörjas idag den 6 september 2021 med målsättningen att få ytterligare värdefull användardata inför den planerade lanseringen, early access, persistent release den 26 oktober 2021.

”Idag går vi ut till alla de 120.000+ som ”wish-listat” spelat på Steam för att få in så många testare som möjligt till det avslutande testet med en version av Mortal Online 2 som genomgått ett stort antal förbättringar. En förbättrad nybörjarupplevelse har lagts till för att hjälpa nya spelare in i spelet. Ett stort antal features och förbättringar har lagts till sedan tidigare test och vi ser nu fram emot att ännu fler spelare tar del av detta test som pågår hela veckan”, säger Star Vaults VD, Henrik Nyström, i en kommentar.

Utvecklingen av testet kommer att gå att följa via streamingtjänsten Twitch:

Nedan visas en länk till en användargenererad video som beskriver lite kort vad spelarna kommer att kunna ta del av under testet: https://www.youtube.com/watch?v=emM89blKBvk.