Star Vault meddelar lanseringsplanen för spelet Kitten’d

Star Vault AB (publ)(”Star Vault”) börjar den breda lanseringen av spelet Kitten’d den 20 juni 2019. Star Vault meddelade tidigare att Kitten’d först skulle lanseras på hTC Vives plattform den 13 juni 2019 men har nu beslutat att samköra lanseringen med Steam (PC), Oculus och Microsofts Windows Mixed Reality. Den återstående större plattformen, PlayStation, kommer att släppas separat i samråd med Sony inom en snar framtid.
”Kitten’d är en viktig speltitel för Star Vault som spelstudio. Den visar att vi kan producera goda och gulliga spelupplevelser för en bredare publik och ger därmed en bra balans till mer nischade hardcore-titlar som Mortal Online. Vi hade hoppats kunna komma igenom bruset denna vecka i samband med den stora spelmässan E3 i Los Angeles med Kitten’d. Det visade sig inte fullt ut praktiskt möjligt och vi har därför valt att göra en bredare lansering redan nästa vecka”, säger Star Vaults VD, Henrik Nyström, i en kommentar.

Telefon: 040-692 24 10

Denna information är sådan information som Star Vault AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 juni 2019

Taggar: