Star Vault säkrar den kommande företrädesemissionen till 85 % genom tecknings- och garantiförbindelser

Styrelsen för Star Vault AB (publ) (”Star Vault” eller ”Bolaget”) har säkrat tecknings- och garantiförbindelser uppgående till ca 85 % av emissionsbeloppet i den av styrelsen beslutade företrädesemissionen.

Bolaget meddelade den 29 januari 2019 att styrelsen beslutat att genomföra en emission av aktier om cirka 8,4 mkr med företrädesrätt för befintliga aktieägare, villkorat godkännande från kommande bolagsstämma den 13 februari 2019. Villkoren i företrädesemissionen innebär att en (1) befintlig aktie ger rätt att teckna två (2) nya aktier till kursen 0,06 kronor. Teckningstiden löper under perioden den 19 februari 2019 till och med den 5 mars 2019.

Teckningsförbindelser har erhållits från Henrik Nyström, Fredrik Reimers, Bert Jonsson, Nelle Skepi, Stefan Lundgren, Peter Nilsson och William N. Nock, medförande att Bolaget vet på förhand att 1,66 mkr kommer att tecknas med stöd av primärt aktieägarnas företrädesrätt. Ingen ersättning utgår på teckningsförbindelserna. Garantiförbindelser har erhållits från Lars Hagelin, Andreas Poike, Erik Forsell, Daniel Benitez och Rune Löderup (”Garanterna”). Ingen av Garanterna äger aktier i Bolaget. Ersättning utgår kontant med 10 % av garanterat belopp alternativt 12 % i aktier. Tillsammans med erhållna teckningsförbindelser är den kommande företrädesemissionen säkerställd till cirka 85 %.

Tidsplan för företrädesemissionen nedan, givet godkännande från bolagsstämma den 13 februari 2019 (alla datum hänför sig till 2019).

13 februari: Sista dag för handel i Star Vault AB:s aktie med rätt till deltagande i emissionen

14 februari: Första dag för handel i Star Vault AB:s aktie utan rätt till deltagande i emissionen

15 februari: Avstämningsdag för rätt att delta i företrädesemissionen

18 februari: Beräknat datum för offentliggörande av memorandum

19 februari: Teckningsperioden inleds

19 februari: Handel med teckningsrätter inleds

19 februari: Handel med betalda tecknade aktier (BTA) inleds

1 mars: Handel med teckningsrätter avslutas

5 mars: Teckningsperioden avslutas

12 mars: Offentliggörande av utfall av företrädesemissionen

Star Vault är ett spelutvecklingsbolag baserat i Malmö. Bolaget utvecklar onlinespel, Mortal Online inom genren Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG) samt enklare spel Kitten´d och Mortal Royale.