Star Vault uppdaterar runt Mortal Online 2 – nedräkning mot TC-släppet börjar

2023-08-07

Star Vault uppdaterar runt Mortal Online 2 – nedräkning mot TC-släppet börjar

Star Vault AB (publ) (”Star Vault” eller ”Bolaget”) vill med denna uppdatering följa upp och kommentera aktiviteter som banar väg för den breda återlanseringen av Mortal Online 2 (MO2), under  oktober senare i år på Epic Game Store.

Sluttesterna av MO2 är i fas och värdefull data har samlats in med lyckat resultat. Ytterligare tester kommer att ske denna vecka på servrarna och spelare kommer ha möjlighet att medverka att skapa rörligt material till kommande speltrailers. Det förväntas bli en mycket rolig tillställning och bra bekräftelse för kommande breda återlansering av spelet.

Under nästa vecka går betydelsefulla Territorial Control (TC) live – något som är och har varit mycket efterfrågat av många spelare. Släppet kan följas på spelets hemsida, www.mortalonline2.com, och nedräkningen kommer snart att börja.

”Med veckans speltester och event bockar vi av viktiga uppdateringar och kan finslipa UE5-versionen inför Epiclanseringen med stöd av spelarnas värdefulla input”, säger Star Vaults VD, Henrik Nyström, i en kommentar.