Star Vault uppdaterar runt Mortal Online 2 – Territory Control-släppet har utfallit mycket väl

2023-08-17

Star Vault AB (publ) (”Star Vault” eller ”Bolaget”) vill med denna uppdatering följa upp och kommentera det nyligen genomförda Territory Control (TC)-släppet i Mortal Online 2 (MO2) - en mycket viktig milstolpe som banar väg för den breda återlanseringen av MO2 på Epic Game Store under oktober senare i år.

Mycket positiva spelarbetyg har inhämtats från TC-släppet där vårt s k ”siege-system” visades för första gången. Spelarna har möjlighet att belägra och erhålla kontroll över territorium i MO2. Därtill har prestandaökningar gått upp mycket, vilket även har bekräftats av spelarna. Spelservrarna uppvisar god stabilitet och kapacitet utan problem och en stor ökning av antalet spelare har bekräftats efter att TC-släppet gått live.

I anslutning till TC-släppet har följande användargenererad speltrailer skapats: https://www.youtube.com/watch?v=kiFvruIULBk – den är inspelad direkt på spelservern där spelarna medverkade i det framgångsrika siege-eventet.

”MO2 är på rätt väg. Spelarna gillade siege-eventet, speltrailern och andra förbättringar i spelet skarpt. Vi har fått bra synlighet på några av de största MMO-webbplatserna, vilket har skapat ett trevligt och inte minst viktigt uppsving för MO2. Nu har spelarna en hel del nytt att utforska och såklart möjlighet att slåss för sina städer och områden. Vi känner oss mer än redo för nästa stora milstolpe – lanseringen på Epic Game Store med Unreal Engine 5”, säger Star Vaults VD, Henrik Nyström, i en kommentar.